Dieta na potencję

Problemy z potencją dotyczą wielu mężczyzn na całym świecie. Zaburzenia erekcji mogą mieć wiele różnych przyczyn - od tych najbardziej prozaicznych, czyli niezdrowego trybu życia, poprzez choroby układu krążenia czy dróg moczowych. Zanim podejmie się jakiekolwiek leczenie czy próbę pozbycia się takiego problemu, warto zbadać, co konkretnie wpływa na taką sytuację, gdyż przyczyn może być wiele. Jak się okazuje, wiele dolegliwości można uniknąć, wprowadzając odpowiednią dietę na potencję.

Przyczyny zaburzeń erekcji

Brak wzwodu może wiązać się nie tylko z długotrwałym stresem czy nieprawidłową dietą. Bardzo często sytuacja taka ma podłoże psychiczne - depresja czy problemy w związku uniemożliwiają bowiem prowadzenie satysfakcjonującego życia seksualnego. Podobnie jest w przypadku przyjmowania leków psychotropowych, hormonalnych czy takich, które mają regulować ciśnienie krwi - takie medykamenty mogą być również odpowiedzialne za problemy z utrzymaniem erekcji. 
Idealnym rozwiązaniem na tego typu przypadłość będzie wizyta u lekarza - niekoniecznie specjalisty, gdyż pomóc może nawet lekarz pierwszego kontaktu. Zleci on wykonanie koniecznych badań, które wykluczyć mogą wystąpienie jakiegoś poważnego schorzenia. Najczęściej jednak dana osoba będzie musiała całkowicie zmienić swój dotychczasowy tryb życia - przede wszystkim więcej się ruszać i zaplanować nową dietę.

Dieta na potencję - co jeść, a czego unikać

Spośród wielu produktów spożywczych, które z pewnością wpływają negatywnie na życie seksualne - zwłaszcza potencję mężczyzny - wymienić można:

  • alkohol - rozrzedza on krew, przez co nie może się ona zatrzymywać w naczyniach krwionośnych prącia - podobnie jest z narkotykami,
  • gotowe dania - to najczęściej produkty, które w ogóle nie zawierają żadnych składników odżywczych. Mają w sobie natomiast dużo składników chemicznych, a także tłuszczów trans, które negatywnie oddziałują na funkcjonowanie całego organizmu,
  • nadmiar cukru - dieta bogata w cukry może skutecznie zachwiać równowagę hormonalną - w tym również poziom występowania testosteronu,
  • produkty przetworzone, na przykład parówki - tego typu produkty, podobnie jak dania gotowe, nie mają w sobie praktycznie żadnych właściwości odżywczych, za to wiele składników, które niekorzystnie wpływają na organizm. 

 

W utrzymaniu formy seksualnej ogromną rolę pełni również aktywność fizyczna. Ruch wpływa bowiem nie tylko na dobre samopoczucie każdego człowieka, ale sprawia, że ciało jest bardziej dotlenione i wytrzymałe. Uprawianie sportu - nawet krótkie biegi czy spacery - na pewno przełożą się na znacznie satysfakcjonujące doznania seksualne.
W uniknięciu takich przykrych sytuacji, jakimi jest dla wielu niemożność utrzymania wzwodu, pomóc może m.in. selen czy witamina D. To składniki mineralne, które wpływają na funkcjonowanie całego układu krążenia - z pewnością pomogą także tym osobom, które zmagają się z problemami z erekcją. Równie ważne jest przyjmowanie odpowiedniej ilości zdrowych tłuszczów oraz cynku, które wpływają korzystanie na testosteron. Ten męski hormon odpowiada bowiem przede wszystkim za popęd seksualny i wpływa korzystnie na wydłużenie erekcji.

Podobne artykuły

Dieta na potencję.


Jak działają tabletki na potencję?.


Viagra czy afrodyzjaki?.


Tłuszcze poprawiające sprawność seksualną.


Nasi partnerzy