Jak poprawić sobie humor jesienią?

Podczas, gdy niektórzy uwielbiają początek złotej jesieni, inni odczuwają żal za oddalającym się latem i wspomnieniami wakacji. A gdy do tej tęsknoty dodasz ponurą pogodę, krótszy dzień oraz stres związany z nowym rokiem szkolnym czy powrotem z urlopu do pracy, łatwo poczuć się przygnębionym. Na szczęście istnieje kilka odpowiedzi na pytanie, jak poprawić sobie humor jesienią.       
 

Światło

Naturalne światło słoneczne ułatwia utrzymanie rytmu dobowego organizmu - 24-godzinnego cyklu odpowiedzialnego za regulację wzorców snu. Poranne spotkanie ze słońcem, a gdy to kryje się za chmurami, źródłem światła o możliwie zbliżonej barwie, nakazuje ciału zaprzestanie produkcji melatoniny. Mniej melatoniny oznacza mniej senności i więcej energii.
 

Ruch

Nie jest tajemnicą, jak regularne ćwiczenia są niezbędne dla zachowania dobrego stanu zdrowia. Ruch poprawia nastrój, podwyższa samoocenę i łagodzi objawy łagodnej do umiarkowanej depresji. To doskonała broń na walkę z  sezonowym przygnębieniem.   
 

Jedz dobrze

Chłodna pogoda oznacza ciepłe jedzenie i pełne brzuchy. Ale podczas, gdy przejście na zimową dietę może tymczasowo zwiększyć poziom serotoniny i zaoferować chwilowe szczęście, uważaj by złe jedzenie nie pogorszyło objawów sezonowej depresji.
 

Więcej witaminy D!

Część badaczy wiąże niedobór witaminy D z sezonowymi zaburzeniami afektywnymi, czyli właśnie jesiennym dołkiem. Zwiększ spożycie witaminy D, dzięki pokarmom takim jak tłuste ryby, żółtka jaj i mleko. Możesz też zapytać swojego lekarza o przyjmowanie suplementu witaminy D.
 

Nie zapadaj w zimowy sen, nie jesteś misiem

Bezsenność i problemy z zasypianiem mogą być zarówno objawami, jak i przyczynami depresji. Dbaj by spać regularnie – wstawaj i kładź się mniej więcej o tej samej porze każdego dnia. To przepis, by nie tylko dbać o zdrowie jesienią, ale także i sposób na poprawienie nastroju i walkę z zimowym bluesem.
 

Uwolnij się od rutyny

Poszukaj jesienią nowego hobby i od czasu do czasu zerwij z codzienną rutyną. Naucz się programować, weź lekcje angielskiego, sprawdź się w kuchni. Stymuluj mózg – niech twój umysł pozostaje aktywny i pobudzany w chłodne, jesienne dni.
 

By poprawić sobie jesienią humor - uśmiechaj się

Szeroki uśmiech sprawia, że ​​jesteś bardziej szczęśliwy, a kiedy jesteś szczęśliwy, uśmiechasz się bardziej i inni odwzajemniają się tym samym. Jeśli zaczną Cię dopadać krótsze dni, nie zapomnij się uśmiechnąć. Co ciekawe, niektóre badania dowodzą, że sam ruch mięśni może oszukać mózg i przekonać go, że jest się w dobrym nastroju.
 

Nie bądź odludkiem

Gdy pogoda się pogarsza, wycofanie się ze świata może wydawać się dobrym pomysłem. Choć czasem miło otulić się w koc przy dobrej książce, samotne spędzanie całego czasu tylko pogorszy twój zły nastrój. Ważne jest, aby wchodzić w interakcje z innymi ludźmi, ponieważ pozytywnie spędzony czas w dobrym towarzystwie doskonale zmniejszają stres. Jeśli potrzebujesz czasu dla siebie - to dobrze, ale pamiętaj, że czas z przyjaciółmi i rodziną może być równie cenny dla poprawy twojego nastroju.
Wiesz już, jak poprawić sobie humor jesienią. Na koniec warto przypomnieć o konieczności pozytywnego myślenia. Jesień bywa piękna. A nawet najbardziej paskudna pogoda w końcu kiedyś się skończy i wróci wiosna.

Podobne artykuły

Poradnik prawdziwego konesera, czyli książki erotyczne dla mężczyzn.


Czego mężczyzna potrzebuje w związku?.


Jak poprawić sobie humor jesienią?.


Czy istnieje sposób na szczęśliwy związek?.


Nasi partnerzy